Metody pracy

BEZPIECZEŃSTWO-SAMODZIELNOŚĆ-EDUKACJA

Głównym celem naszego przedszkola, wynikającym za naszego statutu jest szeroko rozumiany rozwój dziecka i przygotowanie go do dobrego startu w szkole podstawowej.

Ważne jest dla nas, aby dziecko w przedszkolu uczyło się samodzielności. Chodzi tu zarówno o wykonywanie czynności samoobsługowych tj. ubieranie się, jedzenie, mycie, ale tez o samodzielne, indywidualne myślenie, radzenie sobie w otoczeniu, nabieranie pewności siebie w grupie, oraz nawiązywanie pozytywnych relacji z rówieśnikami.

Nasze”Bystrzaki” codziennie poznają coś nowego dzięki kreatywności wychowawców. Każdego dnia jest czas na naukę i na zabawę (zobacz nasz Rozkład dnia). Przez czas na naukę rozumiemy realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego w oparciu o program nauczania wydawnictwa Wydawnictwa Mac Edukacja.

W naszym przedszkolu dożo się dzieje. W każdym miesiącu obchodzimy święta i uroczystości przedszkolne, chodzimy na wycieczki. Realizujemy również wiele zajęć dodatkowych tj:

  • rytmika
  • język angielski
  • „Przedszkoliada”-zajęcia sportowe
  • Kącik teatralny
  • Kącik konstruktora LEGO

Co roku uczestniczymy w projekcie edukacyjnym fundacji AIESEC pod nazwą: Internationl Kindergarten”. W ramach projektu w naszym przedszkolu przez 2 tygodnie gości student zza granicy. Był u nas już Abraham z Meksyku, oraz Adhi Putu z Indonezji. Studenci prowadzą z dziećmi zajęcia w języku angielskim i przybliżają nam elementy kultury swojego kraju. Dzieci rozumieją dzięki temu, ze istnieją inne kraje oraz ludzie, którzy wyglądają trochę inaczej niż my-mają np. inny kolor skóry i mówią w innych językach.

 

Bardzo dużo śpiewamy, tańczymy, ale również gotujemy i tworzymy małe dzieła sztuki. Prawie codziennie (poza deszczowymi dniami) spędzamy czas na świeżym powietrzu. Chodzimy na wycieczki, zwiedzamy ciekawe miejsca w naszym mieście, wychodzimy do kina lub teatru, zapraszamy do przedszkola ciekawych ludzi. Gdy zobaczysz w Parku Kasprowicza lub w innej części miasta grupkę przedszkolaków w pomarańczowych koszulkach, śpiewających „Ogórek, ogórek”, lub „Lato, Lato”-to właśnie my – Bystrzaki.

 

W kształceniu ogólnym oraz specjalnym wykorzystujemy elementy:

  • Metody Dobrego Startu
  • metodyki Marii Montessorii
  • metodyki nauczania matematyki wg. Gruszczyk-Kolczyńskiej
  • alternatywną metodę komunikacji Piktogramy
  • kinezjologii edukacyjnej Denissona
  • metodę ruchu rozwijającego Weroniki Sherborn
  • metodę Krakowską (nauka czytania)
  • pedagogika zabawy
  • i inne